Επανάληψη της ύλης / ripetizione

 

 

Άσκηση 1 – Ρήματα «είμαι» και «έχω» (Ενεστώτας)

Esercizio 1 – Verbi “είμαι” e “έχω” (Presente)
Συμπλήρωσε το κατάλληλο ρήμα: είμαι ή έχω.
Completa con il verbo corretto: είμαι o έχω.

  1. Εγώ _______ δάσκαλος.
  2. Εσύ _______ δύο γάτες;
  3. Η Μαρία _______ αδερφή μου.
  4. Εμείς _______ φίλοι.
  5. Αυτός _______ ωραίο αυτοκίνητο.
  6. Ο Πέτρος και η Άννα _______ σπίτι στην Αθήνα.
  7. Εσείς _______ Έλληνες;
  8. Ο πατέρας μου _______ 60 ετών.
  9. Αυτά _______ βιβλία στα ελληνικά.
  10. Εγώ δεν _______ ποδήλατο.
Κατόπιν να μπουν τα ρήματα σε Παρατατικό και στον αντίθετο αριθμό 

Άσκηση 2 – Παρατατικός «είμαι» και «έχω»

Esercizio 2 – Imperfetto dei verbi “είμαι” e “έχω”
 Συμπλήρωσε με τον σωστό τύπο του παρατατικού των ρημάτων.
Completa con la forma corretta all'imperfetto.

  1. Όταν ήμουν μικρός, _______ ένα σκύλο.
  2. Ο παππούς μου _______ σοφός.
  3. Παλιά, εμείς δεν _______ αυτοκίνητο.
  4. Πριν δέκα χρόνια, εσείς _______ παιδιά.
  5. Η γιαγιά μου _______ πάντα στο σπίτι.
  6. Εγώ _______ φίλους στο σχολείο.
  7. Αυτός _______ κουρασμένος κάθε μέρα.
  8. Εσύ _______ ποδήλατο όταν ήσουν 10 χρονών;
  9. Τα παιδιά _______ πολλά παιχνίδια.
  10. Η τάξη μας _______ μεγάλη και φωτεινή.
Κατόπιν να μπουν τα ρήματα στον Ενεστώτα και στον αντίθετο αριθμο

Άσκηση 3 – Μέτρηση χρόνου

Esercizio 3 – Indicazione dell’ora
 Τι ώρα είναι; Γράψε την ώρα με λέξεις.
Che ora è? Scrivi l’ora in parole.

  1. 13:00 →
  2. 15:30 →
  3. 07:00 →
  4. 11:15 →
  5. 18:45 →
  6. 21:10 →
  7. 12:00 →
  8. 05:20 →
  9. 23:50 →
  10. 16:05 →

Άσκηση 4 – Ερωτηματικές λέξεις

Esercizio 4 – Pronomi interrogativi
 Συμπλήρωσε με: τι, πού, πώς, γιατί, ποιος, πότε, πόσος, από πού.
Completa con: τι, πού, πώς, perché, chi, quando, quanto, da dove.

  1. _______ λέγεται αυτό το φαγητό;
  2. _______ είσαι σήμερα;
  3. _______ πηγαίνεις;
  4. _______ είναι ο Γιάννης;
  5. _______ δεν έρχεσαι μαζί μας;
  6. _______ χρονών είσαι;
  7. _______ αρχίζει το μάθημα;
  8. _______ ζάχαρη βάζεις στον καφέ σου;
  9. _______ έρχεσαι;
  10. _______ κάνεις τώρα;

Άσκηση 5 – Κτητική αντωνυμία (μου, σου, του...)

Esercizio 5 – Pronomi possessivi deboli (μου, σου, του...)
 Συμπλήρωσε με την σωστή κτητική αντωνυμία.
Completa con il pronome possessivo corretto.

  1. Αυτό είναι το βιβλίο _______. (εγώ)
  2. Πού είναι το παλτό _______; (εσύ)
  3. Η φίλη _______ είναι γιατρός. (αυτός)
  4. Αυτή είναι η τσάντα _______. (εμείς)
  5. Αυτοί είναι οι γονείς _______. (εσύ)
  6. Το παιδί _______ είναι χαρούμενο. (αυτοί)
  7. Το κινητό _______ είναι στο τραπέζι. (εγώ)
  8. Είναι το αυτοκίνητο _______; (εσύ)
  9. Η κόρη _______ λέγεται Μαρία. (αυτός)
  10. Τα κλειδιά _______ είναι στην πόρτα. (εμείς)

Άσκηση 6 – Γενική κτητική

Esercizio 6 – Genitivo possessivo (con articoli, sostantivi e aggettivi)
 Μετασχημάτισε τις φράσεις σε γενική κτητική.
Trasforma le frasi al genitivo possessivo.

  1. Το βιβλίο του φίλος →
  2. Η καρέκλα η Άννα →
  3. Το σπίτι ο δάσκαλος →
  4. Η τσάντα το παιδί →
  5. Ο σκύλος η Μαρία →
  6. Το χρώμα το δωμάτιο →
  7. Το ποδήλατο ο πατέρας →
  8. Το γραφείο ο μαθητής →
  9. Η πόρτα το σχολείο →
  10. Το αυτοκίνητο οι γονείς →

Άσκηση 7 – Αιτιατική

Esercizio 7 – Accusativo (forma e uso)
 Υπογράμμισε τη λέξη σε αιτιατική.
Sottolinea la parola al caso accusativo.

  1. Βλέπω τον φίλο μου.
  2. Η μητέρα φέρνει το φαγητό.
  3. Περιμένω την αδερφή μου.
  4. Έχουμε ένα πρόβλημα.
  5. Παίρνω τις τσάντες.
  6. Αγαπάω τον πατέρα μου.
  7. Βλέπετε τα παιδιά;
  8. Η Μαρία φοράει ένα κόκκινο φόρεμα.
  9. Διαβάζω το βιβλίο.
  10. Φωνάζει την Ελένη.

Άσκηση 8 – Προθέσεις με άρθρο (σε, για, με, από)

Esercizio 8 – Preposizioni con articolo (σε, για, με, από)
 Συμπλήρωσε την πρόταση με τη σωστή μορφή.
Completa la frase con la forma corretta della preposizione con articolo.

  1. Πηγαίνω ______ σχολείο.
  2. Το δώρο είναι ______ φίλο μου.
  3. Έρχομαι ______ τη δουλειά.
  4. Μένω ______ το σπίτι μου.
  5. Μιλάει ______ τη μητέρα του.
  6. Φεύγουμε ______ το γραφείο.
  7. Είμαι εδώ ______ τη Μαρία.
  8. Βγαίνουμε ______ τον φίλο μας.
  9. Έρχεται ______ το καφέ.
  10. Πηγαίνεις ______ το σούπερ μάρκετ;

Γράφω από μια πρόταση για την ηλικία μου, τι έχω στο σπίτι μου,  τα δικά μου πράγματα που χρησιμοποιώ κάθε μέρα, πράγματα που έχουν άλλους ιδιοκτήτες.


Απαντήσεις / Risposte

Άσκηση 1 – Ρήματα “είμαι” και “έχω”

  1. είμαι
  2. έχεις
  3. έχει
  4. είμαστε
  5. έχει
  6. έχουν
  7. είστε
  8. είναι
  9. έχουν
  10. έχω

 Άσκηση 2 – Παρατατικός “είμαι” και “έχω”

  1. είχα
  2. ήταν
  3. είχαμε
  4. είχατε
  5. ήταν
  6. είχα
  7. ήταν
  8. είχες
  9. είχαν
  10. ήταν

 Άσκηση 3 – Μέτρηση χρόνου

  1. Είναι μία η ώρα.
  2. Είναι τρεις και μισή.
  3. Είναι επτά η ώρα.
  4. Είναι έντεκα και τέταρτο.
  5. Είναι επτά παρά τέταρτο.
  6. Είναι εννιά και δέκα.
  7. Είναι δώδεκα η ώρα.
  8. Είναι πέντε και είκοσι.
  9. Είναι δώδεκα παρά δέκα.
  10. Είναι τέσσερις και πέντε.

 Άσκηση 4 – Ερωτηματικές λέξεις

  1. Πώς
  2. Πού
  3. Πού
  4. Ποιος
  5. Γιατί
  6. Πόσο
  7. Πότε
  8. Πόση
  9. Από πού
  10. Τι

 Άσκηση 5 – Κτητική αντωνυμία (μου, σου, του...)

  1. μου
  2. σου
  3. του
  4. μας
  5. σας
  6. τους
  7. μου
  8. σου
  9. του
  10. μας

 Άσκηση 6 – Γενική κτητική

  1. Το βιβλίο του φίλου
  2. Η καρέκλα της Άννας
  3. Το σπίτι του δασκάλου
  4. Η τσάντα του παιδιού
  5. Ο σκύλος της Μαρίας
  6. Το χρώμα του δωματίου
  7. Το ποδήλατο του πατέρα
  8. Το γραφείο του μαθητή
  9. Η πόρτα του σχολείου
  10. Το αυτοκίνητο των γονιών

 Άσκηση 7 – Αιτιατική (υπογραμμισμένες λέξεις)

  1. τον φίλο μου
  2. το φαγητό
  3. την αδερφή μου
  4. ένα πρόβλημα
  5. τις τσάντες
  6. τον πατέρα μου
  7. τα παιδιά
  8. ένα κόκκινο φόρεμα
  9. το βιβλίο
  10. την Ελένη

 Άσκηση 8 – Προθέσεις με άρθρο (σε, για, με, από)

  1. στο
  2. για τον
  3. από τη
  4. στο
  5. με τη
  6. από το
  7. με τη
  8. με τον
  9. από το
  10. στο

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γράμματα και ήχοι του ελληνικού αλφάβητου. Lettere e suoni dell’ Alfabeto Greco

Διαβάζουμε τους πρώτους διαλόγους - Leggiamo i primi dialoghi. Verbo essere. L' articolo determinativo

Κανόνες προφοράς-τονισμού. Regole di pronuncia particolari- Regole principali di accentazione